Pierre Billackering AB, som er en del af pierre.dk-koncernen, har ekspanderet yderligere i Sverige – denne gang i Uppsala. Her har virksomheden overtaget inhouse-lakcentret i det lokale Toyota-bilhus, Bil 3:an. Dermed når Pierre Billackering AB op på foreløbig 20 svenske lokationer. 

Der er kommet endnu en Pierre Billackering-prik på det svenske landkort i kraft af, at koncernen har overtaget inhouse-faciliteterne hos det lokale Toyota-bilhus i Uppsala, Bil 3:an.

Pierre Billackering AB er i forvejen repræsenteret med en anden afdeling i Uppsala, der er Sveriges fjerdestørste by. Geografisk ligger Uppsala små 100 kilometer nord for Stockholm – hvor lak-koncernen i øvrigt også er repræsenteret med foreløbig tre lakcentre.

Aftalen med Bil 3:an blev indgået i november 2019 til begge parters store tilfredshed.

– Vi har haft et godt samarbejde med Pierre Billackering gennem adskillige år, hvor vi især i perioder med spidsbelastning har benyttet os af koncernens lak-centre i området. Det har fungeret rigtig godt. Pierre Billackering AB er meget professionelle, og derfor er det med en god mavefornemmelse, at vi har valgt at sælge vores lak-faciliteter til dem, fortæller Hans Lide, der er administrerende direkte for Bil 3:an – Toyota i Uppsala.

Høj kvalitet og hurtig håndtering

I forbindelse med salget får Bil 3:an langt bedre muligheder for fleksibilitet i forhold til lak-opgaver, og Toyota-forhandleren kan dermed sikre sine kunder, at opgaverne bliver eksekveret hurtigt og i en høj kvalitet.

– Vi stræber klart efter, at bilerne skal kunne håndteres inden for 48 timer. Der vil naturligvis være undtagelser, men det er en målsætning, som vi arbejder stenhårdt efter inden for hele Pierre Billackering AB, understreger Daniel Nordvall, der er landechef i koncernen.

Ud over de helt oplagte fordele med bedre logistik, høj produktionskapacitet og maksimal fleksibilitet, så er der også blevet implementeret en lang række velfungerende systemer og processer i forbindelse med overtagelsen.

Kan kontrollere produktionsflowet

Et eksempel er logistiksystemet Tracelink, som er optimalt integreret med de planlægningssystemer, der allerede findes på markedet.

– Tracelink fungerer rigtig godt, og med det system har vi mulighed for at kontrollere hele produktions-flowet, fortæller Jerry Forsebrant, der er værkstedschef i Toyota-bilhuset.

Både han og Hans Lide er helt trygge ved at Pierre Billackering AB har overtaget inhouse-faciliteterne i de hidtidige lak-lokaler.

– Vi kunne i og for sig godt have drevet forretningen videre i eget regi, men vi er overbevist om, at Pierre Billackering AB har langt bedre muligheder for at videreudvikle forretningen. Og det er en klar fordel for både vores mange kunder og vort personale, understreger Hans Lide.

Endnu en vigtig brik på landkortet

For Pierre Billakering AB er Bil 3:an i Uppsala endnu en vigtig brik på det svenske landkort. Når lakcentrene ligger så tæt, som det eksempelvis er tilfældet her, så kan det ene værksted hjælpe det andet, når det brænder på.

– Logistik og fleksibilitet er selve rygraden i pierre.dk-koncernens strategi om hurtig levering og høj kvalitet, pointerer Daniel Nordvall.

Med opkøbet driver pierre.dk-koncernen sammenlagt over 50 lakcentre i Sverige og Danmark.